Press Release
Om 5.40 uur hedenmorgen, zondag 30 juli, raakte de #77 Lamborghini Huracán GT3, ingeschreven door Barwell Motorsport en bestuurd door Adrian Amstutz, betrokken bij een aanrijding met de #11 Kessel Racing 488 GT3 van Matteo Cressoni na een spin in de Stavelot-bocht. Na de zware botsing vatte de Lamborghini vlam. De baanposten van post T15B, het ‘extrication team’, de medische dienst en de brandweer reageerden allemaal efficiënt en met grote snelheid.

Matteo Cressoni werd in shocktoestand overgebracht naar het ziekenhuis in Luik voor een volledig onderzoek. Adrian Amstutz werd behandeld in het medisch centrum alvorens te worden overgebracht naar het ziekenhuis in Luik. De updates over de gezondheidstoestand van beide rijders zijn geruststellend. SRO Motorsports Group dankt het circuit van Spa-Francorchamps en diens teams voor de kwaliteit van de hulpverlening en wenst de rijders een volledig en spoedig herstel toe.

Zie svp ook de bijgevoegde verklaring van Barwell Motorsport.